E-mail campagnes

Responsive e-mails

Door mijn achtergrond had ik al veel HTML ervaring opgedaan, maar het maken van e-mails was toch weer net anders. In het begin was het maken van de template niet zo moeilijk, maar een e-mail er goed laten uitzien voor bijna alle e-mail clients waaronder Outlook… dat was een uitdaging.

Ik heb op een gegeven moment gekeken of de templates responsive gemaakt konden worden, want veel e-mails worden toch op een mobiele device bekeken. Daarnaast wilde ik het proces van e-mails maken ook simpeler en overzichtelijker maken. Uiteindelijk heb ik responsive templates (handige bouw methode) geïntroduceerd en die voor alle huidige e-mail clients werken. Ik heb toen ook besloten om niet responsive templates te vervangen door nieuwe responsive versie.

Voor Bruka heb ik veel e-mails in HTML mogen maken voor grote klanten. De e-mails waren stuk voor stuk gepersonaliseerd. De grootste en complexere projecten waren Athlon waarbij er gepersonaliseerde e-mails werden gekoppeld aan gepersonaliseerde content. 

ICS/Samsung 2015 en 2016 waarbij het project een duur had van meer dan een half jaar. Bij deze wervingsacties kon je kregen nieuwe klanten een tablet. Dit project moest stapsgewijs worden opgevolgd zodat er nieuwe klanten konden worden toegevoegd en uiteindelijk weer exports gemaakt konden worden richting de tablet fabrikant. Bij deze projecten heb ik het proces uitgedacht en tot uitvoering gebracht. Tevens is het project goed gedocumenteerd zodat het project overgenomen kon worden door iemand zonder enig verstand van het project. In 2016 is de structuur van filters en databeheer nog verder verbeterd en is gebruik gemaakt van macro’s om het proces te versnellen.

E-mails