Ontrafeltafel

Logo
Logo
Shanghai, China
Touchscreen tafel
Shanghai, China
Flowcharts
Shanghai, China
Wireframes

De ontrafeltafel is een multi-touch tafel met een interactief verhaal over de Slag om Arnhem gericht op kinderen van 10 tot 15 jaar. Door middel van een persoonlijk verhaal vertellen vijf verschillende personages de Slag om Arnhem vanuit hun oogpunt.

H

et product is gemaakt voor het Airborne museum in Arnhem. Het museum wordt voornamelijk door scholen bezocht. De kinderen kregen de feitelijke slag om Arnhem door middel van een presentatie met filmpjes van de oorlog mee. Na meer dan een kwartier stil hebben gezeten werden de kinderen losgelaten in het museum. Je raad het al…. Rennen en vliegen.

Om de kinderen de slag om Arnhem mee te geven. Hebben we als team het museum bekeken en een presentatie meegemaakt. De presentatie duurde lang en er was geen interactie die de kinderen actief liet nadenken over de slag om Arnhem. Op basis van dit gegeven hebben we als team we een interactieve touchscreen ervaring bedacht en gecreëerd.

Schetsen en Animatie

  • Tentoonstelling van wapens
  • Attributen in het Airborne museum
  • Cinema 4d 3d tafel

Project Airborne: Vijf kinderen werken samen om de geschiedenis opnieuw te laten vertellen op een eigentijdse manier. De kinderen kiezen één van de vijf te kiezen personages. Bij het gekozen personage verschijnen meerdere objecten waaraan het personage een herinnering heeft.

Paper prototype/ flowchart/ wireframe / usability /Touchscreen + werking

  • Functionele schetsen
  • Flowchart - Hoe de navigatie verloopt
  • Wireframe - simpel
  • Wireframe - uitgebreid
  • Interactie schetsen
  • Interactie schetsen
  • Interactie schetsen
  • Interactie schetsen
  • Visuele weergave van de werking

Door deze objecten op het artboard te leggen worden de kinderen onderdeel van het verhaal en maken zij een tijdlijn. Het personage vertelt het verhaal dat de kinderen creëren. Dit verhaal kunnen zij naar hun eigen inzicht vormgeven en illustreren met animaties. Hierdoor wordt een verhaal van een personage nooit op precies dezelfde manier verteld. De kinderen krijgen de slag om Arnhem op hun eigen manier mee zonder de geschiedenis te herschrijven.

  • CanTouch touchscreen tafel
  • Ontrafeltafel werkend